werkwijze | voor wie | onderwijs

mensen in het onderwijs

Bregje Pel heeft haar roots in het onderwijs, als leraar, als consultant en als leidinggevende. Nu werkt ze voor alle lagen in voortgezet- en basisonderwijs: bestuurders, rectoren, directeuren, teamleiders, teams, zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, leraren, assistenten, ouders en leerlingen.

Persoonlijk Leiderschap.

Centraal staan de vragen: hoe ga je met jezelf om? Hoe ga je met de anderen om? Uitgangspunt hierbij is het combineren van de menskant (de relatie) en de inhoud (de afspraken, de zaakkant). Hoe je beweegt tussen contact en contract hangt af van je eigen voorkeuren en patronen. Om daar zicht op te krijgen heb ik diverse instrumenten ontwikkeld. Het belangrijkste instrument is echter de eigen reflectie! Voor schoolleiders is er de masterclass persoonlijk leiderschap voor leraren met zwier voor de klas!

Gezond belast zijn en blijven 

Hoe voorkom je klachten van ongezonde belasting? Hoe reflecteer je op patronen die er toe leiden dat je steeds maar weer je eigen behoeften verwaarloost? Wat doe je als het al zover is? Mildheid en een liefdevolle blik zijn hier vaak sleutelbegrippen. Coaching op momenten van (dreigende) burnout kan helpen om veel erger te voorkomen en om de gewenste beweging uit de verbetenheid te maken.

Samenwerken in je MT of team

Hoe ga je om met je eigen en andermans sterke- en schaduwkanten? Hoe geef je samen richting? Met diverse concepten uit de Transactionele Analyse, zoals werken tussen contact en contract, werken we met het hele team aan een gezond klimaat waar contact en contract of te wel relatie en prestatie hand in hand gaan. Man en paard mogen benoemd worden! Hierbij helpt ook mijn scholing in de Deep Democracy, een liefdevolle hands-on aanpak waarbij in teams ook de wijsheid van de minderheid wordt benut.

NIEUWS